poniedziałek, 12 kwietnia 2010

Jak z zarobkami

Na początku zarabia się ok. 1200 netto na umowie zlecenie. Tak przez 3 miesiące. Później zazwyczaj kończy się okres próbny i albo Cię zwalniają, albo każą otworzyć działalność gospodarczą. Zaczyna się załatwianie spraw w urzędach, itd. W ostatnim dniu każdego miesiąca wystawiasz fakturę za dany miesiąc i płacą Ci prowizję. Jeśli chodzi o zarobki, to zależy od fili, ale w tej chwilii już nie tak bardzo. Wypłaty poszły znacznie w dół w porównaniu do tego, co kiedyś. Generalnie jest część stała i prowizja. Ta prowizja zależy od różnych czynników - krótko mówiąc głównie od sprzedaży. Sprzedwaca ma swój login na kasie, logujesz się na nim do kasy i sprzedajesz. Dziennie jest zapisyway w systemie komputerowym obrót poszczególnych sprzedawców. Masz określone plany, które musisz wykonać. Głównie chhodzi o obrót oraz o usługi, które masz obowiązek dosprzedawać. W tej chwili z wypłatami jest różnie - najczęściej na czysto zostaje ok. 1600-2000 zł. w większości filii. Najlepsze wypłaty są tam, gdzie filia robi najwyższe obroty dzienne, tzn. kilkanaście do kilkudziesięciu tysięcy złotych. Kiedyś była znaczna różnica między np. taką Warszawą, w której można było zarobić kilka tysięcy złotych. W tej chwili wypłaty są na poziomie
2500 zł., czyli dużo mniej niż kiedyś. Z tymże zależy jeszcze, jakim jesteś sprzedawcą. Możesz zarobić mniej. Tak wygląda to w standardowym przypadku. Dalszy ciąg dopiszę wkrótce.

2 komentarze:

  1. Trafiłem tu przez przypadek błądząc bezcelowo w zakamarkach sieci... :) Przeczytałem wpisy porównałem z moimi doświadczeniami... zgodność 99%.
    Jakieś trzy lata temu gdy rozpoczynałem moją współpracę z Vobisem było lepiej niż dobrze.
    Pracownicy wtedy wiedzieli że dobro firmy przełoży się bezpośrednio na nich, poza tym szkolenia w Zaździerzu i paru innych miejscach wspominam miło do dziś :)
    Pracowałem również w firmie córce Vobis mobile, która oferowała lepsze warunki niż Digital chylący się ku temu czym jest dziś. Wraz z upadkiem Mobila przestałem widzieć siebie w tej firmie. Dwa miesiące później zakończyłem współpracę z firmą która kiedyś była czymś wręcz niewyobrażalnym w porównaniu do wielu dzisiejszych firm...

    Pozdrawiam wszystkich Vobisiaków :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ale jęczysz:) 2000 zł w handlu to uczciwa stawka. Mam znajomych którzy zarabiają w tej samej branży po 1000-1200 zł (Komputronik, Media Markt, RTV).

    OdpowiedzUsuń